18 Mart 2014 Salı

Son yazımdan bu yana ne yaptım?

       Son beş altı aydır sürekli veri topluyordum ve bazı konulara çıkarım yapma sanatı açısıyla yaklaşıp işimize yarar bir şeyler çıkarmaya çalışıyordum. Ta ki bir kaç ay önce fark ettiğim içerik hırsızlarına kadar. Sonra da sinirlenip blog'umu kapatmıştım. Bir arkadaşımın ısrarı üzerine blog'u yeniden aktif etme kararı aldım.


    Yakın bir zaman içerisinde notlarımı toparlayıp sizlere sunmayı planlıyorum. Tabi sadece burada bir  şeyler yazmadığım için kesin bir süre veremiyorum. Üniversite, diğer blog'lar derken ne yazık ki fazla zamanım olmuyor. Şimdiden sabrınız için çok teşekkür ediyorum ve içerik hırsızlarına da sadece lanet olsun diyorum.

Gelelim son beş altı aydır toplamaya çalıştığım verilerin konu başlıklarına;

Dövme yaptırmak; Arkadaşlar bu konu o kadar dallı budaklı ki; yaptırılan dövmenin yeri, şekli, iyi bir dövme olup olmadığından, ne anlama geldiğine kadar çok fazla şey ifade ediyor ve hala notlarım tam sayılmaz. Sizlerle bunla ilgili bir kaç anımı da paylaşmak istiyorum. Bu konuyu araştırmak için o kadar fazla dövmeli insanla tanıştım ki anlatamam. Onları bu araştırmanın bir parçası yapmak istemediğim için bozuntuya vermeden, sanki dövmeye çok meraklıymışcasına sorular sormaktan ben bıktım. Tabi birde çaktırmadan not almaya çalışmak var ona hiç girmek istemiyorum.

Marka Giymek;

Motor Kullanmak; Bu konuda da iki tür insan çeşidiyle tanıştım, bunları da ayrıntılı olarak sizlerle paylaşacağım da şimdilik yüzeysel geçiyorum. Bir kısmı gerçekten hız tutkunu, tabiri caiz ise; manyak insanlardı. Diğer bir kısmı ise; gösteriş meraklısı ilginin hep kendisinde olmasını isteyen insanlardı. Bunları da nasıl fark edebileceğinizi anlatacağım.

Kumar Oynamak; Gerçekten hayatında kumarın çok büyük yeri olan insanların içinde bulundum, hemde üç aydan fazla... Hırsına yenik düşen, duygusal davranan insanlar tanıdım. Hepsinin de psikolojik sorunları vardı.

Giyim Tarzı;

Renkli Lens Kullanımı;

Renk uyumu; Renk uyumunu pek ciddiye almıyordum ki bir arkadaşımın uyarısına kadar... Hayatımızda bize yakın seçtiğimiz renklerin aslında bizim ruh halimizi yansıttıklarını keşif edene kadar. Kadınlarda o an ki ya da o günkü ruh hallerini temsil ederken, Erkeklerde çoğu zaman genel bir ruh halini temsil ediyor. Gözlemlerim hep bu yöndeydi.

Aksesuar Sadeliği; Bu konudan, bu başlık altında olmasa da daha önce bahsetmiştim. Aksesuar sadeliği de tıpkı renk uyumu gibi insanın ruh halini ve kişiliğinin ne kadar karmaşık olup olmadığını yansıtan bir ayrıntı. Ama kesinlikle tek başına bir işe yaramaz. Renk uyumuyla birleştirildiğinde ya da saç bakımı ile harika çıkarım sonuçlarına varmanızı sağlıyor.

Dinlediği Müzik Tarzı; Müzik de daha çok kişinin ruh halini ortaya çıkaran bir ayrıntı. Çözümlemede çok yardımcı oluyor.

Ayakkabı bağcığı; Ayakkabı bağcığı değip geçmeyin. Çıkarım yapmak ayrıntılar üzerine kurulu bir sistemin bütünüdür. Ayakkabısının bağcığını bağlamaya üşenen bir insanın hayatının ne derece düzensiz olabileceğini kendi gözlerimle gördüm.

Düzenli ilişki kuramamak; Genelde geçmişinde çok büyük psikolojik problemler yatan insanların asla başaramadıkları bir şey olduğunu gördük. Birey ne kadar bunu "Güven Problemi" olarak adlandırıp bir kenarıya atmaya çalışsada, sorumluluktan kaçma, paranoya, güven problemi, hatta altında hiç bir şeye tam anlamıyla çok uzun süre tahammül edememeye kadar giden bir zincir gördüm. Kararsızlık, ne istediğini bilmeme vs. diye gerçekten uzayan kendi içinde tek başına bir makale olabilecek bir konu.

Şimdilik notlarımın arasından sizler için çıkardığım konu başlıkları bunlar. Sabrınız için teşekkür ederim.

Ayrıca lütfen, içerik hırsızlığı yapmayalım. En azından kaynak belirtin. Emek hırsızlığı yapmayın. Teşekkürler.

3 yorum:

  1. İçerik hırsızlığından bahsetmişsiniz. Bu yazımda sizden alıntı yaptım ve altta sitenizin linkini gönderdim (http://cikarim.blogspot.com.tr/2013/06/birkac-ayrnt.html). Umarım sakıncası yoktur.

    Diğer bir konu da, bence 'ayrıntı' olarak incelenebilecek sözcükleri bu şekilde rastgele sıralayarak kısıtlıyorsunuz. Demek istediğim, uzun bir süre ara verdiniz -hatta blogunuzu kapatmayı düşünecek kadar- ve bu uzun süre içerisinde bunlardan çok daha fazla tecrübe elde etmişsinizdir. Bence bu şekilde küçük detayları teker teker irdelemektense -çünkü bu sonsuza kadar sürer- onları nasıl farkettiğiniz, onların ne anlama geldiğini nasıl anladığınız, hata yaptığınızı farkettiyseniz nasıl hatalar oldukları ve onlardan nasıl dersler çıkardığınız (bu tür süreçlerde ne tür hataların yaşanabileceği ve buna karşı nasıl çözümler üretilebileceği gibi) vesaire...

    Böyle konularda esas önemli olanın, bu yönde uğraşmış ve tecrübe edinmiş olanın tecrübelerinden yararlanmak olduğunu düşünüyorum. Ve bence birkaç basit ayrıntıdansa onlara ulaşıncaya kadar başınızdan geçenler çok daha önemli, bununla ilgili bir yazı okumayı çok isterdim.

    Ancak; ayrıntıları teker teker değerlendirmenin daha yararlı olduğunu düşünüyorsanız, daha derinlere inemez misiniz? Ayakkabılardaki muhtemel, yaygın izler gibi, veya eller, veya gözlük, veya telefon; mesela, neyin bir kişi hakkında en bol bilgiye ulaştıracağını söyleyebilir misiniz?

    Siz kapatana kadar blogunuz benim için önemliydi, yeniden açtığınızı yeni farkettim ve sevindim, çünkü bahsettiğim konulardaki tecrübelerinizi okumak gerçekten çok yararlı olacaktır.

    YanıtlaSil
  2. Çıkarım yapma eylemini, bilgisayar programcılığında ki algoritmaya benzetebiliriz. Önce ufak notlar alıyorum, sonra altında ki nedenleri araştırıyorum. Altındaki nedeni bulunca, oradan da daha fazla sonuç alabiliyorsunuz. Herkesin anlayabileceği bir dille anlatmak gerekirse; neden sonuç ilişkisini bir ağaç olarak düşünün. Sonuç, ağacın gövdesi olsun. Nedenler de, ağacın dalları... Eğer herhangi bir nedenden, sonuca gidebilirseniz; diğer nedenleri bulmak da zor olmuyor. Mantığı bu şekilde kurduğunuzda çıkarım yapmak oldukça basit oluyor.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir. Bununla ilgili güzel bir yazı yazmak için not aldım. Size de ayrıca teşekkür ederim. Önümüzde ki finalleri atlatınca bu blog'a gereken önemi vereceğime inanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Aynı zamanda ayakkabı bağcıklarının ayakkabıya göre durumu maddi durumundan tutun ayakkabıya bağlılığını bile belirtir.Bence sadece bağcıklar hakkında bile ayrı bir yazı yazmalısınız.Yardım isterseniz blogunuzu takip edeceğim.

    YanıtlaSil